active cargo wagon

Ideas that are too old (too many things have changed since) and ones which won't be implemented for certain reasons or if there are obviously better suggestions.

Moderator: ickputzdirwech

Post Reply
Apolyon
Burner Inserter
Burner Inserter
Posts: 5
Joined: Sun Jan 04, 2015 1:32 pm
Contact:

active cargo wagon

Post by Apolyon »

Hello Factorio,

Before developing my first idea I want to share with you a small point.
I play factorio for some time but until today I have made no suggestion for a simple reason, I suck in English. So I want to warn you that I use "google translate" my message to translate from French to English. I will do my best to make use of those terms or Factorio and I hope you will forgive some mistakes that I should not see.
Of course I went through the forum to see if a similar idea has not been proposed but for the same reason, limited English reading, I may have missed, and if that's the case I m 'apologize.


Proposal:
Create a active cargo wagon to complete the transport system.

Development of the proposal:
In Factorio a large majority of the production system can be made smart in different ways except rail transport. For basic use of existing rail cars are fine for the transport of ores.
But then it may be smart to provide compartmentalize each wagons. Why carry laser turrets in 1500 when 50 enough?
At the heart of your game you've probably realized the oil supply using the empty and full barrels. A wagon to store 300barils empty or full, one wagon with 50% of the site planned for the empty barrel and the rest for full barrels widely enough and yet today it is necessary to provide two cars for one full and the other for the blank.
I took a simple but not the most restrictive example, it does not cost very dear a wagon, but take a slightly more complex case.
How made you repairing your bases? I speak bases for your different centers of production, resource extraction center etc ... you probably use building robots, but how your robots are supplied in alternative materials? Directed you "manually" this operation? Have you created a production area in each of your bases? or did you, like me, implemented a train with a wagon of each resource needed to build robots?
In the latter case you have probably found himself facing a freight train with a repair kit car, a stone wall wagon, an automatic machine gun wagon, wagon laser turrets etc ... do you know how many resources the required to fill all of these cars? It is crazy the resources are unlimited in factorio ;-) yes but still ...

And suddenly a small warning message indicates that construction robots are lack of "medium electric poles" resources. "Heck I had not put car with these posts ... :-( "

The technical requirements for these smart cars, one can for example imagine that these cars require research "Advanced Automated rail transportation" with as a prerequisite "Automated rail transportation" and "logistics system". To build this new car one can imagine that it requires a wagon and five boxes of logistic requests.
Finally the behavior of this new wagon, the wagon by clicking on a screen allow you to configure the five loading bays located inside the car, where the five chests logistics applications required to build, it will be possible select the resource type and the amount for each zone. The load must always be done by the robotic arm

Thank you for taking the time to read the proposal,
I await your comments with interest.
Best regards
In French:
Bonjour Factorio,

Avant de développer ma première idée je souhaite vous faire part d’un petit point.
Je joue à factorio depuis un certain temps mais jusqu’à aujourd’hui je n’ai émis aucune suggestion pour une raison bien simple, je suis nul en anglais. Je tiens donc à vous prévenir que j’utilise « google translate » pour traduire mon message du français vers l’anglais. Je ferais de mon mieux pour que les termes utilisé soit ceux de Factorio et j’espère que vous me pardonnerez les quelques erreurs que je ne verrais pas.
Bien entendu j’ai parcouru le forum pour voir si une idée équivalente n’a pas déjà été proposé mais pour la même raison, lecture de l’anglais limité, je suis peut être passé à côté et si c’est le cas je m’en excuse.

Proposition :
Créer un wagon intelligent pour compléter le système de transport.

Développement de la proposition :
Dans Factorio une grande majorité du système de production peut être rendu intelligent de différentes manières sauf le transport par rail. Pour une utilisation basique du rail les wagons actuels sont très bien pour le transport des minerais.
Mais par la suite il peut être intelligents de pourvoir compartimenter chaque wagons. Pourquoi transporter 1500 tourelles laser quand 50 suffisent?
Au cour de votre jeu vous avez surement réalisé l’approvisionnement du pétrole en utilisant les barils vide et plein. Un wagon permet de stocker 300barils vide ou plein, un seul wagon avec 50% de la place prévu pour les baril vide et le reste pour les barils pleins suffisent largement et pourtant aujourd’hui il est nécessaire de prévoir deux wagons l’un pour les plein et l’autre pour les vides.
J’ai pris un exemple simple mais pas le plus contraignant, ça ne coute pas bien chère un wagon, mais prenons un cas un peu plus complexe.
Comment réalisé vous la réparation de vos bases ? Je parle de bases pour vos différents centres de productions, centre d’extraction des ressources etc… vous utilisez surement les robots de construction, mais comment sont approvisionnés vos robots en matériaux de remplacement ? Réalisé vous « manuellement » cette opération ? Avez-vous créé une zone de production dans chacune de vos bases ? ou avez-vous, comme moi, mis en œuvre un train avec un wagon de chaque ressources nécessaire au robots de construction ?
Dans ce derniers cas vous vous êtes surement retrouvé face à un train de marchandise comportant un wagon de kit de réparation, un wagon de mur de pierre, un wagon de mitrailleuse automatique, un wagon de tourelles laser etc… savez-vous combien de ressources son nécessaire pour remplir l’ensemble de ces wagons ? On s’en fou les ressources sont illimité dans factorio ;-) oui mais quand même…

Et d’un coup un petit message d’alerte vous indique que les robots de construction sont en manque de ressources « poteaux électrique moyen ». « Zut je n’avais pas mis de wagon avec ces poteaux… :( »

Les conditions techniques requises pour ces wagons intelligents, on peut par exemple imaginer que ces wagons requière la recherche « transport ferroviaire automatisé avancé » avec comme pré requis « transport ferroviaire automatisé» et « système logistique ». Pour construire ce nouveau wagon on peut imaginer qu’il requière un wagon et cinq coffres de demandes logistiques.
Et pour finir le comportement de ce nouveau wagon, en cliquant sur le wagon un écran permettra de configurer les cinq zones de chargement situé à l’intérieur du wagon, d’où les cinq coffres de demandes logistique requis pour la construction, il sera possible de sélectionner le type de ressources ainsi que la quantité pour chacune des zones. Le chargement devra toujours se faire par des bras robotisé

Merci d’avoir pris le temps de lire cette proposition,
J’attends vos remarques avec intérêt.
Cordialement

User avatar
Adil
Filter Inserter
Filter Inserter
Posts: 945
Joined: Fri Aug 15, 2014 8:36 pm
Contact:

Re: active cargo wagon

Post by Adil »

Apolyon wrote:Hello Factorio,
A wagon to store 300barils empty or full, one wagon with 50% of the site planned for the empty barrel and the rest for full barrels widely enough and yet today it is necessary to provide two cars for one full and the other for the blank.
You know you can click middle mouse button on a slot in wagon to reserve it for a specific type of items, right?
I do mods. Modding wiki is friend, it teaches how to mod. Api docs is friend too...
I also update mods, some of them even work.
Recently I did a mod tutorial.

Apolyon
Burner Inserter
Burner Inserter
Posts: 5
Joined: Sun Jan 04, 2015 1:32 pm
Contact:

Re: active cargo wagon

Post by Apolyon »

no I did not know that, suddenly my proposal is unnecessary,
Thank you for this information Adil

Post Reply

Return to “Outdated/Not implemented”