--INITIALIZE if not angelsmods then angelsmods = {} end if not angelsmods.ores then angelsmods.ores = {} end if not angelsmods.trigger then angelsmods.trigger = {} end require("config") --TRIGGER CHECKS if RsoMod then angelsmods.ores.enablersomode = true else angelsmods.ores.enablersomode = false end if angelsmods.trigger.infiniteoretrigger then angelsmods.ores.enableinfiniteores = false else angelsmods.ores.enableinfiniteores = true end --Infinite ore yield change modifier local yield = angelsmods.ores.yield * 15 --oil yield change modifier local oilyield = angelsmods.ores.oilyield * 100 --water yield change modifier local fissureyield = angelsmods.ores.fissureyield * 100 --Infinite ore result probability check local loweryield = angelsmods.ores.loweryield if angelsmods.ores.loweryield > 1 and angelsmods.ores.loweryield < 0.1 then loweryield = 0.8 end --LOAD PROTOTYPES if angelsmods.refining then require("prototypes.categories") require("prototypes.generation.angels-ore1") require("prototypes.generation.angels-ore2") require("prototypes.generation.angels-ore3") require("prototypes.generation.angels-ore4") require("prototypes.generation.angels-ore5") require("prototypes.generation.angels-ore6") require("prototypes.generation.angels-fissure") require("prototypes.generation.angels-crystal-rock") if angelsmods.ores.enablefissureyield then data.raw.resource["angels-fissure"].minimum = fissureyield data.raw.resource["angels-fissure"].normal = 10000 end if angelsmods.petrochem then require("prototypes.generation.angels-natural-gas") if angelsmods.ores.enableoilyield then data.raw.resource["angels-natural-gas"].minimum = oilyield data.raw.resource["angels-natural-gas"].normal = 10000 end end if angelsmods.ores.enableinfiniteores then require("prototypes.generation.angels-extra-inf") require("prototypes.generation.vanilla-uranium") require("prototypes.generation.angels-ore1-inf") require("prototypes.generation.angels-ore2-inf") require("prototypes.generation.angels-ore3-inf") require("prototypes.generation.angels-ore4-inf") require("prototypes.generation.angels-ore5-inf") require("prototypes.generation.angels-ore6-inf") data.raw.resource["infinite-angels-ore1"].minimum = yield data.raw.resource["infinite-angels-ore2"].minimum = yield data.raw.resource["infinite-angels-ore3"].minimum = yield data.raw.resource["infinite-angels-ore4"].minimum = yield data.raw.resource["infinite-angels-ore5"].minimum = yield data.raw.resource["infinite-angels-ore6"].minimum = yield if angelsmods.ores.enableloweryield then data.raw.resource["infinite-angels-ore1"]["minable"].results={{type = "item", name = "angels-ore1", amount_min = 1, amount_max = 1, probability = loweryield}} data.raw.resource["infinite-angels-ore2"]["minable"].results={{type = "item", name = "angels-ore2", amount_min = 1, amount_max = 1, probability = loweryield}} data.raw.resource["infinite-angels-ore3"]["minable"].results={{type = "item", name = "angels-ore3", amount_min = 1, amount_max = 1, probability = loweryield}} data.raw.resource["infinite-angels-ore4"]["minable"].results={{type = "item", name = "angels-ore4", amount_min = 1, amount_max = 1, probability = loweryield}} data.raw.resource["infinite-angels-ore5"]["minable"].results={{type = "item", name = "angels-ore5", amount_min = 1, amount_max = 1, probability = loweryield}} data.raw.resource["infinite-angels-ore6"]["minable"].results={{type = "item", name = "angels-ore6", amount_min = 1, amount_max = 1, probability = loweryield}} end end require("prototypes.localization-override") else if angelsmods.ores.enableinfiniteores then require("prototypes.generation.vanilla-coal") require("prototypes.generation.vanilla-stone") require("prototypes.generation.vanilla-iron") require("prototypes.generation.vanilla-copper") require("prototypes.generation.vanilla-uranium") data.raw.resource["infinite-coal"].minimum = yield data.raw.resource["infinite-stone"].minimum = yield data.raw.resource["infinite-iron-ore"].minimum = yield data.raw.resource["infinite-copper-ore"].minimum = yield data.raw.resource["infinite-uranium-ore"].minimum = yield if angelsmods.ores.enableloweryield then data.raw.resource["infinite-coal"]["minable"].results={{type = "item", name = "coal", amount_min = 1, amount_max = 1, probability = loweryield}} data.raw.resource["infinite-stone"]["minable"].results={{type = "item", name = "stone", amount_min = 1, amount_max = 1, probability = loweryield}} data.raw.resource["infinite-iron-ore"]["minable"].results={{type = "item", name = "iron-ore", amount_min = 1, amount_max = 1, probability = loweryield}} data.raw.resource["infinite-copper-ore"]["minable"].results={{type = "item", name = "copper-ore", amount_min = 1, amount_max = 1, probability = loweryield}} data.raw.resource["infinite-uranium-ore"]["minable"].results={{type = "item", name = "uranium-ore", amount_min = 1, amount_max = 1, probability = loweryield}} end if bobmods and bobmods.ores then if angelsmods.ores.enableinfinitebobbauxite and bobmods.ores.bauxite.enabled then require("prototypes.generation.bob-bauxite") data.raw.resource["infinite-bauxite-ore"].minimum = yield if angelsmods.ores.enableloweryield then data.raw.resource["infinite-bauxite-ore"]["minable"].results={{type = "item", name = "bauxite-ore", amount_min = 1, amount_max = 1, probability = loweryield}} end end if angelsmods.ores.enableinfinitebobcobalt and bobmods.ores.cobalt.enabled then require("prototypes.generation.bob-cobalt") data.raw.resource["infinite-cobalt-ore"].minimum = yield if angelsmods.ores.enableloweryield then data.raw.resource["infinite-cobalt-ore"]["minable"].results={{type = "item", name = "cobalt-ore", amount_min = 1, amount_max = 1, probability = loweryield}} end end if angelsmods.ores.enableinfinitebobgems and bobmods.ores.gems.enabled then require("prototypes.generation.bob-gems") data.raw.resource["infinite-gem-ore"].minimum = yield if angelsmods.ores.enableloweryield then data.raw.resource["infinite-gem-ore"]["minable"].results={{type = "item", name = "gem-ore", amount_min = 1, amount_max = 1, probability = loweryield}} end end if angelsmods.ores.enableinfinitebobgold and bobmods.ores.gold.enabled then require("prototypes.generation.bob-gold") data.raw.resource["infinite-gold-ore"].minimum = yield if angelsmods.ores.enableloweryield then data.raw.resource["infinite-gold-ore"]["minable"].results={{type = "item", name = "gold-ore", amount_min = 1, amount_max = 1, probability = loweryield}} end end if angelsmods.ores.enableinfiniteboblead and bobmods.ores.lead.enabled then require("prototypes.generation.bob-lead") data.raw.resource["infinite-lead-ore"].minimum = yield if angelsmods.ores.enableloweryield then data.raw.resource["infinite-lead-ore"]["minable"].results={{type = "item", name = "lead-ore", amount_min = 1, amount_max = 1, probability = loweryield}} end end if angelsmods.ores.enableinfinitebobnickel and bobmods.ores.nickel.enabled then require("prototypes.generation.bob-nickel") data.raw.resource["infinite-nickel-ore"].minimum = yield if angelsmods.ores.enableloweryield then data.raw.resource["infinite-nickel-ore"]["minable"].results={{type = "item", name = "nickel-ore", amount_min = 1, amount_max = 1, probability = loweryield}} end end if angelsmods.ores.enableinfinitebobquartz and bobmods.ores.quartz.enabled then require("prototypes.generation.bob-quartz") data.raw.resource["infinite-quartz"].minimum = yield if angelsmods.ores.enableloweryield then data.raw.resource["infinite-quartz"]["minable"].results={{type = "item", name = "quartz", amount_min = 1, amount_max = 1, probability = loweryield}} end end if angelsmods.ores.enableinfinitebobrutile and bobmods.ores.rutile.enabled then require("prototypes.generation.bob-rutile") data.raw.resource["infinite-rutile-ore"].minimum = yield if angelsmods.ores.enableloweryield then data.raw.resource["infinite-rutile-ore"]["minable"].results={{type = "item", name = "rutile-ore", amount_min = 1, amount_max = 1, probability = loweryield}} end end if angelsmods.ores.enableinfinitebobsilver and bobmods.ores.silver.enabled then require("prototypes.generation.bob-silver") data.raw.resource["infinite-silver-ore"].minimum = yield if angelsmods.ores.enableloweryield then data.raw.resource["infinite-silver-ore"]["minable"].results={{type = "item", name = "silver-ore", amount_min = 1, amount_max = 1, probability = loweryield}} end end if angelsmods.ores.enableinfinitebobsulfur and bobmods.ores.sulfur.enabled then require("prototypes.generation.bob-sulfur") data.raw.resource["infinite-sulfur"].minimum = yield if angelsmods.ores.enableloweryield then data.raw.resource["infinite-sulfur"]["minable"].results={{type = "item", name = "sulfur", amount_min = 1, amount_max = 1, probability = loweryield}} end end if angelsmods.ores.enableinfinitebobtin and bobmods.ores.tin.enabled then require("prototypes.generation.bob-tin") data.raw.resource["infinite-tin-ore"].minimum = yield if angelsmods.ores.enableloweryield then data.raw.resource["infinite-tin-ore"]["minable"].results={{type = "item", name = "tin-ore", amount_min = 1, amount_max = 1, probability = loweryield}} end end if angelsmods.ores.enableinfinitebobtungsten and bobmods.ores.tungsten.enabled then require("prototypes.generation.bob-tungsten") data.raw.resource["infinite-tungsten-ore"].minimum = yield if angelsmods.ores.enableloweryield then data.raw.resource["infinite-tungsten-ore"]["minable"].results={{type = "item", name = "tungsten-ore", amount_min = 1, amount_max = 1, probability = loweryield}} end end if angelsmods.ores.enableinfinitebobzinc and bobmods.ores.zinc.enabled then require("prototypes.generation.bob-zinc") data.raw.resource["infinite-zinc-ore"].minimum = yield if angelsmods.ores.enableloweryield then data.raw.resource["infinite-zinc-ore"]["minable"].results={{type = "item", name = "zinc-ore", amount_min = 1, amount_max = 1, probability = loweryield}} end end require("prototypes.generation.bob-options") end if not angelsmods.refining and data.raw.resource["y-res1"] and angelsmods.ores.enableinfiniteyuoki then require("prototypes.generation.yuoki-res1") require("prototypes.generation.yuoki-res2") data.raw.resource["infinite-y-res1"].minimum = yield data.raw.resource["infinite-y-res2"].minimum = yield if angelsmods.ores.enableloweryield then data.raw.resource["infinite-y-res1"]["minable"].results={{type = "item", name = "y-res1", amount_min = 1, amount_max = 1, probability = loweryield}} data.raw.resource["infinite-y-res2"]["minable"].results={{type = "item", name = "y-res2", amount_min = 1, amount_max = 1, probability = loweryield}} end end if not angelsmods.refining and data.raw.resource["uraninite"] and angelsmods.ores.enableinfiniteuraniumpower then require("prototypes.generation.up-uraninite") require("prototypes.generation.up-fluorite") data.raw.resource["infinite-uraninite"].minimum = yield data.raw.resource["infinite-fluorite"].minimum = yield if angelsmods.ores.enableloweryield then data.raw.resource["infinite-uraninite"]["minable"].results={{type = "item", name = "uraninite", amount_min = 1, amount_max = 1, probability = loweryield}} data.raw.resource["infinite-fluorite"]["minable"].results={{type = "item", name = "fluorite", amount_min = 1, amount_max = 1, probability = loweryield}} end end end end if angelsmods.ores.enableinfiniteores then if data.raw.resource["tenemut"] and angelsmods.ores.enableinfinitedarkmatter then require("prototypes.generation.dm-tenemut") data.raw.resource["infinite-tenemut"].minimum = yield if angelsmods.ores.enableloweryield then data.raw.resource["infinite-tenemut"]["minable"].results={{type = "item", name = "tenemut", amount_min = 1, amount_max = 1, probability = loweryield}} end end end if angelsmods.ores.enableoilyield then data.raw.resource["crude-oil"].minimum = oilyield data.raw.resource["crude-oil"].normal = 10000 end